fociszurkolók

Fociszurkolók2024-ben

Cselényi Bella Cselényi Bella
2024. június 12.
Share

A labdarúgó-Európa-Bajnokság közeledtével a márkák számára egyedülálló lehetőség nyílik
arra, hogy elérjék és megszólítsák a focirajongókat. Ez az időszak különösen fontos a széles és elkötelezett közönség, a megnövekedett médiafogyasztás, valamint a közösségi
élmények és a nagyobb vásárlási hajlandóság miatt. A cikk bemutatja, miért érdemes a
márkáknak egy ilyen időszakban intenzívebb marketingkampányokat indítaniuk, kifejezetten
a fociszurkolók táborát célozva. A jól célzott hirdetések és promóciók segítségével a márkák
növelhetik márkaismertségüket, erősíthetik a márkahűséget, és hosszú távú üzleti előnyöket
érhetnek el. A focirajongók célzása az Európa-Bajnokság előtt nem csupán egy
marketingstratégia, hanem egy lehetőség a tartós piaci siker megalapozására.

Kikafocirajongók?

Annak érdekében, hogy kampányaink során célozni tudjuk a fociszurkolókat, meg kell
ismernünk a viselkedésüket és érdeklődési köreiket. Ehhez egy nagymintás adatbázist
használva feltérképeztük, hogy mit kell tudni a fociszurkolókról.
A focirajongók 2,1 milliós közösségét elsősorban a 30-69 éves korosztály alkotja, különösen
az X generáció tagjai. Jellemzően városban élnek, ABC1 státusszal rendelkeznek,
hűségesek kedvenc csapatukhoz, és aktívan követik a mérkőzéseket, akár a stadionban,
akár a média különböző platformjain keresztül. Az érdeklődési körükben a sport
kiemelkedően fontos, de az autók, a gazdasági hírek és a számítástechnika is jelentős
szerepet kap.

image 1

Nagyobb Vásárlási Hajlandóság

Vásárlási attitűdjüket tekintve a sztárok hatással vannak a döntéseikre, és gyakran azonnal megvesznek egy-egy új márkákat, hogy azt kipróbálják. Azok a márkák, amiket a kedvenc vloggereik használnak, kifejezetten felkeltik az érdeklődésüket. A márkáknak így kiemelten fontos az, hogy a megfelelő influenszerekkel működjenek együtt.  A focirajongók számára egy-egy sportesemény vagy a kedvenc sportolójuk motivációt jelenthet kapcsolódó termékek megvásárlására legyen szó sportruházatról, italokról vagy elektronikai cikkekről. Az Európa-Bajnokság előtt és alatt a fogyasztók nyitottabbak az új termékek kipróbálására, különösen, ha azok kapcsolódnak a futballhoz. A sporteseményhez kapcsolódó promóciók és akciók is növelhetik a vásárlási kedvüket.

Közösségi Élmények és Márkakötődés

Pezsgő társasági életet élnek és éppen annyira szívesen járnak el sörözőbe a társaságért, mint magáért az ivásért. Vágynak a közösségi élményekre és a nagy sportesemények, mint az Európa-Bajnokság, megadja nekik a közösségi élményt. A szurkolók családjukkal és barátaikkal együtt nézik a meccseket, ami erősíti a közösségi kötődést. A márkák számára ez lehetőséget nyújt arra, hogy érzelmi kapcsolatot építsenek ki a fogyasztókkal, és növeljék márkahűségüket. Az ilyen érzelmi kötődés hosszú távon is pozitív hatással lehet a márka iránti lojalitásra.

Hollehetelérniafocirajongókat?

Fokozott Médiafogyasztás

Az Európa-Bajnokság idején a focirajongók médiafogyasztása drasztikusan megnő. Több időt töltenek a televízió és az online streaming szolgáltatások nézésével, valamint aktívabbak a közösségi médiában. Ez az intenzív médiafogyasztás lehetőséget biztosít a márkáknak, hogy nagyobb elérést és láthatóságot érjenek el a hirdetéseikkel. A mérkőzések körüli megnövekedett figyelem révén a márkák hirdetései is több nézőhöz jutnak el.

A megnövekedett médiafogyasztás mellett azt is fontos megvizsgálnunk, hogy alapvetően milyen csatornákon keresztül érhetjük el a focirajongókat a leghatékonyabban, illetve milyen platformokat használnak a leggyakrabban.

Picture9

A sporteseményeket leginkább televízióban követik nyomon, tehát nem véletlen, hogy a TV nyújt lehetőséget a szurkolók legnagyobb hányadának elérésére. Mindemellett a kommunikációs csatornák közül kiemelkednek még a keresőmotorok, közterület és a közösségi média oldalak. Márkaként ezeken a csatornákon keresztül érdemes a szurkolóknak hirdetni.

Platformhasználat

image 3

A focirajongók legmagasabb arányban a Messenger chatalkalmazását használják, de 74%-uk a YouTube és Facebook platformjain is nap, mint nap fogyaszt tartalmakat. Emellett magas affinitást mutatnak az X és LinkedIn használatára is.

Fociszurkolókeléréseagyakorlatban

Az Európa-bajnokság alatt a márkák számos kreatív és hatékony módszerrel érhetik el a fociszurkolókat:

1) Social kampányok

Közösségi média aktivációkkal, az Instagram és Facebook platformjain élő közvetítések, hashtag kampányok, valamint influenszerek és sportolók bevonásával közvetlen kapcsolatot teremthetnek a rajongókkal. Egyéb kreatív tartalmak, például YouTube és TikTok videók, valamint közösségi média kihívások fokozzák az elköteleződést a márka iránt.

2) TV és TV-sync hirdetések

Az érzelmekre ható TV reklámok segítségével erősíthetik jelenlétüket a meccsek alatt. A TV-sync kampányokon keresztül pedig mobileszközükön és tabletjükön keresztül is célozhatják hirdetésükkel a meccset néző szurkolókat.

3) Szponzoráció

Ezen felül, nyilvános események és promóciók, mint a szurkolói zónák és szabadtéri meccsnézések szponzorációjával a márkák közösségi élményeket kínálhatnak a szurkolóknak. Hűségprogramok és nyereményjátékok segítségével, mint az EB jegyeket és relikviákat kínáló promóciók, valamint tartalom szponzorálás sporthír oldalakon és podcastokban, a márkák különleges ajánlatokkal és értékes tartalmakkal vonzzák a szurkolókat.

Összességében a labdarúgó-Európa-Bajnokság a világ egyik legnépszerűbb sporteseménye, amely hatalmas nézőközönséget vonz. Egy jól megtervezett kampány segítségével a márkák aktívan részt vehetnek az EB izgalmaiban, közvetlen kapcsolatot teremthetnek ezzel a nagy létszámú és lojális fogyasztói bázissal, kihasználva a focirajongók szenvedélyét és elkötelezettségét, valamint a megnövekedett médiafogyasztást és vásárlási hajlandóságot.

A sportrajongók részletesebb elemzéséért keress fel minket az alábbi email címen: budapest@mbww.com

Szerző: Cselényi Bella
Share
Feliratkozom